torstai 13. lokakuuta 2016

Polvimittaiset Vohvelit

Tässä muutama päivä sitten sain viimeisteltyä harmaat miesten polvisukat, Vohvelit. Malli oli varsin yksinkertainen, joskin äärimmäisen tympeä neuloa. Kyseiset sukat nimittäin aloitin kesäkuussa ja muutama kuukausi niitä tehdessä vierähti, sillä minähän en mitään muuta vihaa niin paljon kuin nurjan neulomista. Sen sijaan polvisukkia tykkään neuloa - langasta kuin langasta! 

Malli: Vohveli
Lanka: Novita Seitsemän veljestä, väri 048
Puikot: 3mm metalli
Lankaa meni: -240g

Pohjekavennukset <3

Vohveleiden ohje on todella yksinkertainen, sillä muuta ei tarvitse osata kuin neuloa oikeaa ja nurjaa. Resorin jälkeen neuloin 2 kerrosta oikein, jonka jälkeen toistin 2o2n kahden kerroksen ajan. Eli:

1.-2.krs. kaikki oikein
3.-4.krs. *2o2n*

Pohjekavennusten kanssa taistelin pitkän tovin ennen kuin sain ne mieleisekseni. Niitä tehdessä sai tosiaan pähkäillä ja rasittaa aivojaan enkä tietenkään niistä mitään muistiinpanoja laittanut ylös. Kuvasta kuitenkin näkee idean, tarkkasilmäisimmät pystyy laskemaan kavennusten paikat. Harmillisesti kuvan ottamisen jälkeen huomasin, että "mallinukkeni" oli vetänyt toisen sukan huolimattomasti jalkaansa ja näin ollen näyttää siltä, että sukka kiertää nilkasta. Vika ei ollut neulojassa tällä kertaa vaan koekaniinissa. Sukat ovat kokoa 41/42, aloituksessa oli silmukoita 76 ja kavennusten jälkeen niitä jäi jäljelle 56 silmukan verran. Kantapää on ihan vaan vahvistettu, kärjessä leveä "piilotettu" nauhakavennus.

Sittarista kävin hamstraamassa lisää lankaa polvisukkia varten vaikka vannoin itselleni, että en samalla mallilla toisia sukkia tee. Eilen onneksi viimeistelin Nalle Taikasta neulomani kokoa 44 olevat Manteliset, joista toivottavasti saan kuvat otettua tänään ennen pimeää. Niistä sukista nimittäin tuli todella nätit!

*Marjo*

1 kommentti:

  1. Kyllä ne on komeat sukat!Mie alotin aamulla siroja nelikutosia ihan perussukkina 2o 2 n varrella. Ei muuten edisty kovin nopeesti tuokaan vaikka teräosa tuleekin ihan sileää..