keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Parhaat palat 2014!

Olen ihastellut toisten bloggaajien tekemiä "vuosikatsauksia" omista töistään, joten päätin matkia perässä. Kun selaan omia töitäni vuoden ajalta, niin on positiivista huomata kuinka paljon olen kehittynyt "käsityöläisenä". Alkuvuodesta neulotut sukat, joista paistaa epävarmuus omia taitoja kohtaan, on hälventynyt kuukausien saatossa, ja loppuvuodesta valmistuneista töistä näkyy ylpeys ja arvostus omaa käsityötä kohtaan sekä se, että olen uskaltanut lähteä kokeilemaan uusia asioita! Ja niinhän sen kuuluu mennäkin. Ihmiset vähättelevät liian paljon omia taitojaan ja monesti kuulee lauseen "en minä tuollaista osaa tehdä!". Se mitä minulle on aina opetettu, niin ihminen osaa, kun viitsii opetella. 




Kuvakooste meni harmillisesti rakeiseksi, mutta siitä näkyy selvästi mitkä työt ovat osoittaneet itselleni sen, että pystyn tekemään ihan mitä vaan, jos vain haluan. Tämän vuoden paras työ minulle itselleni on alimmaisen rivin äitiyspakkaus, jonka tein rakkaalle ystävälleni. Siinä yhdistyi monta asiaa, jotka tekivät työstä niin tärkeän ja onnistuneen, ja olihan jokaiseen silmukkaan saatu sisällytettyä paljon sellaisia asioita, jotka kuuluvat meidän väliseen ystävyyteen.  Toiseksi onnistuneeksi työksi nostan monsteripipon, joka on riemastuttanut niin lapsia kuin aikuisia, ja joka on tälläkin hetkellä kovassa käytössä nuorimmalla veljenpojalla. Ja sitten unohtamatta viimeisintä eli Dew Drops Shawl, tuo yläkulmassa oleva huivi ränsistyneen amppelitomaatin kanssa. Vaikka siinä on virheitä lukemattomia, niin se todistaa minulle itselleni sen, että olen astunut askeleen eteenpäin, uskaltanut kokeilla uutta ja ennen kaikkea jaksanut puurtaa alusta loppuun asti! Jos käsityöt ovat terapeuttisia, niin ovat ne kyllä äärimmäisen palkitsevia! Ihanaa! Ensivuonna sitten uusin silmukoin ja tavoittein eteenpäin!


RÄISKYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2015!


*Marjo (ent. McBurgerous)*


4 kommenttia:

  1. Olipas ihanaa katsahtaa mennyttä vuotta. Kumpa itse osaisin olla yhtä ahkera ja vielä että saisin ne näin blogiinkin ylös, omani on surkuhupaisan vajaa yhdellä mallillaan... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä se lähtee. :) Niinhän nuo on omien postausten määrä kasvanut vuosi vuodelta. :D

      Poista
  2. Loistava katsaus! Hyvää Uutta Vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja samoin! Eikä paukutella sitten muuta kuin helmoja. :D

      Poista

Mieltäni piristää, kun jätät muistoksi kommentin tai parin! Kiitos!