sunnuntai 10. elokuuta 2014

Värihaaste, 4.päivä: mustat ja valkoiset sävyt

Neljännen päivän haastena olikin kuvata mustat ja valkoiset sävyt. Olin aika varma siitä, että näitä värejä minulla on eniten, mutta eipä ollutkaan. Se postaus antaa odottaa itseään vielä huomiseen, joten varautukaa pitämään penkistä, naapurista, kissasta, koirasta tai vaikka kahvikupista kiinni, kunnes minä ne lankakuvat postaan ilmoille. Nyt kuitenkin pitäydytään mustassa ja valkoisessa sekä niiden eri sävyissä. 




Ensimmäisellä kuvatuksella yritin saada mukaan kaikki mustat ja valkoiset langat (sekä kesken olevat työt, huokaus). Lähemmin kun kuvaa tarkastelee, niin sieltä pomppaa esiin lukuisia Novitan lankoja kuten Seitsemän Veljestä, Bambu (joka näyttää ihan ruskealta kuvassa) tai vaikkapa Rose. Mohairit ovat päätyneet lankakoriin sillä perusteella, että niistä saisi ihanan pehmoisen huivin. Olen minä pariin otteeseen aloittanutkin sen neulomisen, mutta lopulta sitten tyytynyt purkamaan fiiliksen kadottua kuin pieru Saharaan. 
Pirtin Kehräämökin on edustettuna kuvassa parin koirankarvalankavyyhdin osalta. Niistä minun piti opetella neulomaan sukka kärjestä varteen, mutta on tainnut vähän jäädä inspiraatio hukkaan. Heh. Drops Alpaca -langoista olen neulonut oikein pehmoisen tupsupipon. Saas nähdä mitä mahtaa lopuista keristä syntyä.




Seuraava kuva paljastaa jämälankakerien määrän. Olen huomannut käyttäväni suht reippaasti mustia ja valkoisia lankoja, joten jämäkeriä on päässyt sitten kertymään. Ja kun värit ovat vielä eri värjäyserää, niin mustassakin saattaa olla useaa eri sävyä. Toinen kerä saattaa olla sinertävän musta, toinen ruskeaan taipuvainen. Kuvan päivänkakkarat on virkattu Minni -akryylilangasta - mutta mihin, sitä en edes itse muista.




Viimeisessä kuvassa olen yrittänyt tavoitella Pierre Cavallo-langan bling blingiä. Lanka on muistaakseni "Loiste", jota olen ostanut efektilangaksi pörrösukkiin ja lapasiin, ja niitä sain peräti neulottuakin. Jos kuvaa katsoo todella tarkkaan, niin mustista keristä saattaa erottaa oman koiran karvoja. Pitääkin laittaa kuva Humppilaisesta, sillä onhan väri tähän haastetehtävään juuri sopiva.


Clumberinspanieli, Clumber spaniel
Kavereiden kesken Humppis vaan.


Menee vähän OT aiheesta, mutta tämä neito on ilostuttanut elämääni jo viiden vuoden ajan. Humppilainen muutti luokseni 1,5-vuotiaana 9.päivä elokuuta 2009, ja siitä alkoi meidän yhteinen taival. Päivääkään en vaihtaisi pois tämän hassuttelijan kanssa. Rodultaan Humppilainen on clumberinspanieli.


*McBurgerous*


6 kommenttia:

  1. Voi ihana koira!! (mitkä langat?)

    Meidän koira, berninpaimenkoira Siiri, oli eilen tasan puolivuotias :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, berni! Paljon onnea puolivuotiaalle!

      Poista
  2. Voe mahoton, Humppi malttaa kerrankin olla paikallaan.... muutama rapsu siitä hyvästä hälle!

    VastaaPoista
  3. sullapa lankoja riittää! tää haaste ei oikein nyt sopis mulle kun lankavarastot vaan hupenee. tulis tosi vähäkeräisiä kuvia. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, onhan niitä päässyt vähän kertymään. :D Lähde ihmeessä mukaan haasteeseen, kun eihän se kerien määrään katso. Hauska haaste ja helppo toteuttaa!

      Poista

Mieltäni piristää, kun jätät muistoksi kommentin tai parin! Kiitos!